راهکارهایی برای رفع استرس

منوی اصلی


نویسندگان


لینک دوستان

وبلاگ تخصصی سلاح وشکار

آشناترين ها

آموزشی و اطلاع رسانی

quartz1

Hot News

کانون شرق نو

کلبه شادی

مجله انلاین برنا

ای اف دی دانلود.::مخصوص هکرها::.

کیت اگزوز

زنون قوی

چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک   ابتدا ما را با عنوان سرگرمی و اطلاعات برای بهبهانیهای گل و آدرس www.behbahanfun.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد .





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 1317
بازدید کل : 846853
تعداد مطالب : 472
تعداد نظرات : 60
تعداد آنلاین : 1


type="text/css">//Ashoora.ir|Oghat Begins

آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

سرگرمی و اطلاعات


لوگوی دوستان


بر چسب ها




راهکارهایی برای رفع استرس

پنج شنبه 30 آبان 1392

اضطراب و استرس مجموعه‌ای از علائم ناخوشایند است که همه به گونه ای آن را تجربه کرده‌اند.که مهمترین اثر آن مانعی برای سلامتي و ارتقا کيفيت کار است.

استرس احساس ناخوشایندی است که شامل مجموعه‌ای از علائم مثل دلشوره، بی‌قراری، به هم خوردن تمرکز ذهنی، بی‌خوابی، تپش قلب و عرق کردن است  که در مواجهه با خطرات و موقعیت‌های آسیب‌رسان، حالتی طبیعی تلقی می‌شود، اما اگربی‌جهت یا در مواجهه با شرایطی نه‌چندان استرس‌زا ایجاد ‌شود، باید آن را به عنوان بیماری تلقی کرد.

اما چگونه با استرس ها کنار بیاییم؟ چگونه  آنرا کاهش دهیم و مهمتر راهکار حل این مشکل چیست؟

با رعایت نکات ذیل که بسیار هم آسان است  شما به کنترل و یا رفع استرس خود کمک می کنید:

1- سعي کنيد صبح ها، حتي در روزهاي تعطيل زود از خواب بلند شويد. در اين صورت ساعت زيستي بدن شما منظم مي شود و طبق برنامه خاصي زمان خواب و بيداري شما را تنظيم مي کند. در نتيجه پس از مدتي در هنگام بيدار شدن، احساس بهتري بدست مي آوريد. با تغيير مداوم ساعت خواب سيستم تنفسي بدن مختل مي شود. بنابراين بهتر است هنگام خواب به سمت چپ خود بخوابيد و نفس عميق بکشيد. در اين حالت سوراخ راست بيني تحريک مي شود و در نتيجه سمت راست بدن فعالتر مي شود. حتماً مي دانيد که سمت راست بدن انسانها قسمت فعال بدن است.

 2- پس از دوش گرفتن، زبان خود را تميز کنيد. براي اين کار مي توانيد با يک قاشق نقره اي بار زبان را پاک کنيد و يا با استفاده از مسواک اين عمل را انجام دهيد. سپس دهان را با آب شسته و قرقره کنيد. اين کار علاوه بر اينکه باعث تميز شدن زبان مي شود، در از بين بردن و زدودن برخي از باکتريهاي مضر نيز موثر است.

3- با انگشت کوچک خود به همراه مقداري روغن ( مثل روغن بادام )، درون سوراخهاي بيني را ماساژ دهيد. اين عمل باعث محافظت از بيني و تنفس بهتر مي شود.

4- چرا با عجله و در حالت ايستاده، قهوه يا چاي مي نوشيد؟ اين کار اصلاً درست نيست. به گفته متخصصان در هنگام غذا بايد تمام توجه شخص متوجه خوردن و نوشيدن باشد. اين مهم نيست که چه چيزي مي خوريد ولي اينکه آن را چه جوري مي خوريد، بسيار مهم است. بنابراين با آرامش بنشينيد. يک گل بر روي ميز قرار دهيد و يک ميوه تازه بخوريد. نوشيدن يک فنجان قهوه نيز بسيار عالي است، در هنگام غذا خوردن بهتر است از گوش دادن به راديو يا خواندن روزنامه پرهيز کنيد.

5- در هنگام کار، تمام توجه تان را معطوف به همان کاري کنيد که مي خواهيد آن را همان موقع انجام دهيد. بنابراين ذهن خود را با کار زياد مشغول نکنيد و چند کار را همزمان با هم شروع نکنيد. فکر کردن به اين مساله که چه کاري را بايد فردا انجام دهم يا چه کاري را ديروز انجام نداده ام، اصلاً صحيح نيست.

 

6- اگر در سرکار يا در خانه خود را تحت فشار حس کرديد، براي يک لحظه دست از کار بکشيد و تمام حواس خود را متوجه نفس کشيدن خود بکنيد. اين عمل شما را از استرس دور مي کند و به شما آرامش مي بخشد. نفس کشيدن صحيح، باعث احساس آرامش بيشتر در فرد مي شود. بنابراين انگشتان خود را در پشتتان، در حالي که نشسته يا ايستاده هستيد، بهم قفل کنيد. دست خود را دراز کنيد و کتف را به سمت پايين بياوريد در اين صورت عمل تنفس، به طور خودکار عميقتر مي شود.

7- آيا مدت طولاني به صفحه تلويزيون يا مانيتور نگاه مي کنيد؟ در اين صورت در زمان تنفس، به فضاي سبز، آسمان يا درختان خيره شويد. اگر در آن منطقه، فضاي سبزي به چشم نمي خورد، يک عکس يا پوستر بر روي ديوار آويزان کنيد. بهتر است که در عکس، بيشتر رنگهاي آبي و سبز به کار رفته باشد، زيرا اين رنگها بسيار آرامش دهنده هستند. همچنين قرار دادن کارت پستالي با منظرۀ جنگل و يا ساحل بر سر ميز کار نيز بسيار عالي است.

8- سعي کنيد که همواره چهره اي بشاش داشته باشيد. اين عمل احساس خوشايندي را در فرد ايجاد مي کند.

9- در شب، تمام عضلات بدن را شل کنيد. دستتان را به پايين دراز کنيد و از پنجره به بيرون نگاه کنيد. سپس خيلي آهسته خود را به اين سو و آن سو تکان دهيد و وزن خود را از پا به قسمتهاي ديگر بدن منتقل کنيد. اين تمرين خستگي را از ناحيه پاييني کمر و کتف بيرون مي کند.

10- اگر بد مي خوابيد، قبل از خواب پياده روي کنيد. سپس يک ليوان شير گرم با آرد جوز هندي و هِل بنوشيد و کف پايتان را با روغن کنجد ماساژ دهيد. اگر شير در خانه نداريد، مي توانيد به جاي آن از چاي آرام بخش استفاده کنيد. به پهلوي راست بخوابيد. در اين حالت سوراخ سمت چپ بيني و در نتيجه سمت چپ بدن که غير فعال است، تحريک مي شود. و در اين حالت سريعتر به خواب مي رويد. اگر آرامش دروني نداريد، بر روي شکم بخوابيد. دست راست را بر روي دست چپ قرار دهيد و پيشاني خود را بر روي آن بگذاريد. شست پا را بهم نزديک و پاشنه ها را از هم دور کنيد و به آهنگ بالا و پايين رفتن شکم خود توجه کنيد. پس از مدتي به خوابي خوش فرو مي رويد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 19:4



درباره



به وبلاگ من خوش آمدید. سعی میکنم واسه همتون مطالب جالب و خوندنی داشته باشم.با نظرتون به من کمک کنید.ورودتون رو پیشاپیش تبریک میگم خوش آمدید.
mehran_esa2@yahoo.com


مطالب پیشین

فروش پنل ارسال پیامک تبلیغاتی با بهترین امکانات و ارزانترین قیمت
ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی با ارزانترین قیمت
عکس های قدیمی بهبهان
عکس های قدیمی کشف حلقه زرین ارگان بهبهان1368
7نکته در مورد خندیدن
8خطری که پیتزا دارد!!
آیا خوردن خمیر دندان ضرر دارد؟
صابون بهتر است یا شیر پاک کن؟
برای جلوگیری از سرماخوردگی زنجبیل مصرف کنید
6نکته مهم درکاربا کامپیوتر
مجیدی ودخترش در رستوران
دوست یابی کنید یا دوستانتان را بیشتر کنید!
راهکارهایی برای رفع استرس
گوشی موبایل را 100درصد شارژ نکنید
9 موضوع شگفت انگیز از زندگی آلبرت انیشتن
کوتاهترین خلبان جهان
کشف جسد پزشک تهرانی پس از18سال
زود بخوابید تا سلامت باشید
خشوع امام صادق(ع) در لبیک گفتن
بنر کلوب




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by behbahanfun
This Template By Theme-Designer.Com